Heuse Service
Het merk Dromen. Doen. Heusden. positioneert de gemeente Heusden als de gemeente voor doeners met een droom. Doeners met een droom zijn mensen die het voortouw willen nemen en werk willen maken van hun eigen dromen en van Heusden. HeuseService is binnen dit merk het dienstverleningsconcept met als kernwaarden: de klant centraal, dialoog & samenwerking en aanspreken & verantwoordelijkheid nemen.
Het merk kent vier kernelementen: de merkbelofte Dromen. Doen. Heusden., dienstverleningsconcept HeuseService, de MogelijkMakers als de mensen die het uitvoeren en de Heusdense School waar zij zich bekwamen in hun vakmanschap van MogelijkMaker. Dit begint al tijdens de werving en selectie van nieuwe medewerkers via de MatchPoint-dagen. Eenmaal in dienst, krijgen medewerkers in de Heusdense School een relevant aanbod aan opleidingen, trainingen, workshops en andere activiteiten. We steken veel energie in onze eigen medewerkers, omdat wij geloven dat houding en gedrag van al onze MogelijkMakers het verschil maken. In 2026 zetten we deze lijn onverminderd door. Bijvoorbeeld met de trainingen gespreksvaardigheden en publieksgericht schrijven.
Dromen. Doen. Heusden. krijgt ook extern aandacht. Niet als marketing van de gemeente. We halen graag voorbeelden op van Doeners met een Droom en we blijven andere mooie voorbeelden van initiatieven van inwoners en ondernemers ook in 2026 in het zonnetje zetten. Onze kernwaarde dialoog en samenwerking brengen we extern net zo in praktijk als intern. Bekende voorbeelden hiervan zijn onder andere Buurt Bestuurt, de jeugdburgemeesters en jeugdambassadeurs, accountmanagers op diverse werkgebieden, de initiatieventafel, de in 2025 gestarte inloopspreekuren van het college, openbare themabijeenkomsten en het wekelijkse omgevingsbeeld gebaseerd op online en sociale media. We blijven werken met het in 2023 opgestelde participatiedocument ‘Naar gerichter participeren’. Ook wijkgericht communiceren zetten we voort met de wijkwebpagina's op onze website en de wijkbezoeken van raad en college. We gaan ook door met de in 2025 gestarte reeks Verhalen van Buurt Bestuurt. Wijkgericht communiceren past bij onze kernwaarde de klant centraal, omdat voor inwoners hun directe woon- en leefomgeving belangrijk is.